Vybavení hotelů od A do Z aneb Jak se změnily trendy

Vybavení hotelů od A do Z aneb Jak se změnily trendy
18.02.2014 13:29

Zastaralé vybavení, nekvalitní služby, nedostatečná hygiena. To je jen malý, avšak klíčový výčet faktorů, které dokážou klienty dokonale odradit. Stačí, aby se jeden z vašich hostů necítil v hotelu příjemně, a hned můžete očekávat negativní referenci na různých hodnotících portálech nebo facebooku. A potom už se pomluvy šíří jako lavina, přičemž vůbec není důležité, kolik klientů si pobyt u vás naopak pochvalovalo. Jak je to možné? Kdo by se přece psal s kladnými ohlasy... Většinou se ozvou právě a pouze ti nespokojení. Jediný recept, jaký platí na uspokojení vašich hostů, je tedy nabídnout jim to nejlepší. Poradíme vám, jak se změnily trendy.

Doba se mění. Jak uspokojit dnešní hosty?

Potřeby hostů se neustále mění. Je třeba sledovat trendy a rozšiřovat nabídku hotelových služebhotelového vybavení.  Mimo vlastní restaurace, telefonu, minibaru, televize, koupelny a WC v každém pokoji (hovoříme o hotelech se třemi a více hvězdami), úložného prostoru pro zavazadla, centrálního trezoru, služby prádelny a žehlení, wi-fi připojení, by dnes už mělo být samozřejmostí:

  • Dětský koutek
  • Možnost bezbariérového pohybu po celém hotelu
  • 24hodinová recepce (minimálně dostupná telefonicky)
  • Nabídka jídel pro vegetariány, vegany, celiaky atd.

A samostatnou kapitolu budeme ještě věnovat hotelovému textilu. U něho se trendy nemění. Stále by měl být kvalitní, perfektně čistý a udržovaný.

Hotelové vybavení

Hotelový textil, koření vašeho ubytování

Jakkoliv může být náš nadpis přitažený za vlasy, najdete v něm kousek pravdy. Vaši hosté si totiž udělají obrázek o čistotě vašeho hotelu zvláště na základě povlečení, ručníků, nebo osušek. Koupelna a ložnice patří k nejintimnějším místnostem v domácnosti, a když už vymění pohodlí svého domova za hotel, pak se chtějí cítit stejně dobře. A každé nedokonalosti, šmouhy, nečistoty nebo dírky na textilu si jistě všimnou.

Hotelové povlečení, župany, předložky, ručníky nebo hotelové osušky tedy vybírejte s největší pečlivostí. A nezapomeňte ani na prostírání, nebo kuchařské a číšnické rondony a zástěry. Na všech by se mělo objevit logo vašeho hotelu, aby bylo znát, že je nekupujete někde za rohem. A o všechny byste měli pečovat s každodenní pravidelností.

Hotelové osušky a hotelové povlečení

Nabídněte něco navíc

Dětský koutek, bezbariérový přístup a další vymoženosti se pomalu rozšiřují do všech českých a zahraničních hotelů. Aby vás ale vaši hosté doporučovali a nalákali jste nové klienty, je třeba vymanit se z šedého průměru. Kromě tohoto vybavení nabídněte i něco navíc:

  • Kvalitní kosmetiku
  • Čokoládu nebo jiné mlsání zdarma
  • Sezónní dárky a dárky k narozeninám a dalším příležitostem
  • 24hodinový pokojový servis
  • Bazén
  • Možnost ubytování se psy
  • Posilovnu
  • Půjčovnu kol, bruslí apod.

A zaměřte se také na váš osobní přístup. Zeptat se hosta, jak se mu dnes daří, nebo zda mu něco nechybí ke štěstí. Nic vás to přeci nestojí. A zvlášť laskavě přistupujte k postiženým. Nepovažujte je ale za „jiné“, jen se zeptejte, jakou pomoc od vás potřebují. Mluvte s nimi, ne pouze s jejich doprovodem.

To všechno něco stojí. Jděte na to chytře!

Nové hotelové vybavení nestojí málo a se zvyšujícím se servisem, se zvyšují i vaše náklady. To ano, ale na druhou stranu jsou i možnosti, jak náklady snížit, nebo udržet na akceptovatelné úrovni. Jednou z těchto možností je outsourcing. Prádelnu a úklidové služby vám může zajišťovat externí firma. Stejně tak IT, technické nebo wellness služby můžete svěřit do rukou vašich partnerů.

Abyste zjistili, jestli se vám outsourcing vyplatí, vypište výběrové řízení. A čas od času ho zopakujte. Možná se budete divit, jak tímto způsobem dokážete snížit své náklady.

Kromě externích firem můžete využívat také alternativní zdroje energie. Velmi efektivní jsou například solární panely na střeše. Zapsat se také můžete do elektronických aukcí, které vám zaručují snížení nákladů na elektřinu nebo plyn (nebo na obojí) v minimální výši 20%.

V neposlední řadě pro vás máme ještě doporučení ohledně propagace vašeho hotelu. Co nejvíce využívejte sociální sítě a všechny jejich funkcekteré jsou zdarma. Další internetové portály vám budou k užitku jen tehdy, mají-li vysokou návštěvnost. Navíc byste neměli nikdy platit provize paušálně, ale pouze za uskutečněný pobyt ve vašem hotelu. Optimalizujte tedy tímto způsobem svůj provoz, rozhodně se vám to vyplatí!

Hotelový textil a vybavení

Jaké novoty jste zavedli ve svém hotelu, a jak se staráte o vybavení a hotelový textil? Podělte se navzájem o své zkušenosti v diskusi pod článkem

Hodnocení: +22 Hodnotilo uživatelů: 90 líbí (+1) nelíbí (-1)

Diskuse

Příspěvky diskuse

ZpětÚvodní strana » Články » Vybavení hotelů od A do Z aneb Jak se změnily trendy